نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی عصر شنبه با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در استان قم افتتاح شد.   همایون حائری در آیین افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی استان قم با اشاره به ظرفیت تولید انرژی برق در کشور اظهار کرد: سیاست وزارت نیرو استفاده از ظرفیت برق خورشیدی و […]

نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی عصر شنبه با حضور معاون برق و انرژی وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در استان قم افتتاح شد.

 

همایون حائری در آیین افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی استان قم با اشاره به ظرفیت تولید انرژی برق در کشور اظهار کرد: سیاست وزارت نیرو استفاده از ظرفیت برق خورشیدی و بادی است و برنامه دولت دو برابر کردن ظرفیت تولید برق از طریق انرژی‌های نو است تا پایان دولت دوازدهم به چهار هزار مگاوات تولید برق از طریق انرژی‌های نو برسد.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۱ درصد تولید برق از طریق انرژی غیرفسیلی است و به دنبال رساندن این عدد تا ۳۰ درصد هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: باید بیشتر قدر برق را بدانیم و صرفه جویی در مصرف برق را در دستور کار داشته باشیم، در تابستان سال جاری با وجود کاهش تولید برق نیروگاه‌های برقابی، با صرفه جویی این مرحله را پشت سر گذاشتیم. تغییر ساعت کار ادارات و خاموش کردن وسایل سرمایشی غیرمصرف در این ادارات دو هزار مگاوات صرفه جویی به دنبال داشت.

حائری بیشترین راندمان نیروگاه‌های برق خورشیدی را در فصل تابستان دانست و تصریح کرد: مصرف سیستم های سرمایشی در این فصل ۲۲ هزار مگاوات است.
وی ادامه داد: از تولید تجهیزات نیروگاه‌های برق خورشیدی در داخل کشور حمایت شده است و امیدوارم که استان قم به قطبی برای تولید برق خورشیدی در کشور تبدیل شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: تمرکز بر انرژی‌های پاک در این وزارتخانه آغاز شده است، پایان سال ۹۵ میزان ظرفیت نصب شده تولید برق از طریق انرژی‌های پاک در کشور ۲۵۰ مگاوات بود که در سال ۹۶ به ۵۰۰ مگاوات رسید و در نظر است این ظرفیت تا پایان سال جاری به هزار مگاوات برسد.
حائری خاطرنشان کرد: باید روز به روز شاهد احداث نیروگاه‌های بیشتری در بخش خورشیدی و بادی در نقاط مختلف کشور باشیم.