از بزرگترین تهدیدات آینده ی زندگی بشر و تمام دنیا انرژی هست و این به صورت کاملا جدی هست رشد بی نظیر ارز مجازی و دیجیتال بیت کوین باعث ایجاد عواقب واقعی در جهان می شود. امکانات رایج عظیم کامپیوتر برای استخراج بیت کوین در قسمت هایی از سیاره که برق تجدید پذیر به خصوص […]

از بزرگترین تهدیدات آینده ی زندگی بشر و تمام دنیا انرژی هست و این به صورت کاملا جدی هست

رشد بی نظیر ارز مجازی و دیجیتال بیت کوین باعث ایجاد عواقب واقعی در جهان می شود. امکانات رایج عظیم کامپیوتر برای استخراج بیت کوین در قسمت هایی از سیاره که برق تجدید پذیر به خصوص ارزان می شود، گسترش یافته است. و اکنون به نظر می رسد که برای جلوگیری از تهدید انرژی باید به سمت انرژی های تجدید پذیر و سبز حرکت کرد تا بتوان انرژی مورد نیاز ارزهای دیجیتال و ماینینگ را تامین نمود و از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری کرد .

بیت کوین و ارزهای دیجیتال بی شماری هستند ، که به صورت مستقیم و مطمئن معاملات مالی است که به هیچ بانک نیاز ندارد. از زمان تولد بیت کوین این ارز بسیار محبوب شد واکنون بسیاری از بنگاه های اقتصادی آن را پذیرفته اند ..

برای حفظ امنیت به عنوان شبکه آن رشد می کند، معادلات ریاضی که باید “معدنچیان” بیت کوین را حل کنند، دشوارتر می شود. این نیاز به یک منبع ثابت از قدرت محاسباتی اضافی، که نیاز به تامین ثابت برق اضافی دارد. یک معامله بیت کوین با استفاده از انرژی به همان اندازه که یک خانوار تنها در ایالات متحده مصرف می کند در سه هفته، و تقریبا ۲۰۰،۰۰۰ معاملات در سراسر جهان در هر روز وجود دارد. در حال حاضر مصرف انرژی استخراج بیت کوین به اندازه کشور پرتغال است و ریپل بر روی پلتفرم متمرکز قرار گرفته است .

در چند ماه اخیر رشد بسیار زیاد معادن بیت کوین این زنگ خطر را به وجود آورد که نیاز انرژی برای این گونه معادن تامین گردد و راهی جز انرژی های سبز نیست .

اسماری مک کارتی، نماینده ایسلند در مجلس نمایندگان اخیرا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: “ما ده ها یا شاید صدها مگاوات صرف ساختن چیزهایی می کنیم که بدون وجود واقعی و بدون استفاده واقعی برای انسان ها در خارج از قلمرو گمانه زنی مالی نیستند.” “این نمی تواند خوب باشد.”

 

ایسلند به لطف محل سکونت خود یکی از بهترین منابع طبیعی کره زمین از قدرت کربن به شمار می رود: تنفس جغرافیایی هیدرولیکی – زمین گرمایی.

 

حدود ۱۰ سال پیش، ، بزرگترین شرکت آلومینیوم در جهان، بزرگترین سد برق آبی ایسلند را در وسط یکی از بزرگترین بیابان های اروپا ساخته است تا از روباتی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا بگیرد. آلومینیوم ذوب شده به ویژه انرژی تلاش شدید است، و منابع انرژی تجدید پذیر انرژی ایسلند باعث می شود که قیمت برق خود را در میان پایین ترین در جهان است

استدلال می شود که تبدیل بیابان های نامنظم به آلومینیوم یک ایده بد است. اما در مورد زمانی که این قدرت برای تولید یک ارز مجازی تتردلار استفاده می شود؟ در پایان روز، حداقل آلومینیوم ارزش واقعی خود را دارد

بعضی از کارشناسان برجسته معتقدند که ارز مجازی می تواند تا پایان سال به ۱۰ برابر ارزش برسد – که به طرز شگفت انگیزی می تواند رشد اقتصادی خود را پس از افزایش ۱۴۰۰ درصدی در سال گذشته نشان دهد ..

 

حباب های حیرت انگیز از قماربازان خارج می شوند. و وعده تبدیل سود بزرگ به خرید بیت کوین به نقدی دنیای واقعی، یک مسابقه تسلیحاتی بین معدنچیان پول، کمبود کامپیوتر برای دانشمندان ایجاد کرده است و به طور خلاصه برای محیط زیست از معدن طلا بدتر است. بدتر از همه، این منابع انرژی تجدید پذیر در جهان را از بین می برد و نه فقط در ایسلند.

 

پس از سرکوب معادن و معدنچیان بیت کوین در چین، آنها برای خانه های جدید در مناطقی که انرژی سبز فراوان و ارزان هستند مانند خانه های ، پاراگوئه و اروپای شرقی شکار می کنند. در نیروی برق آبی کبک، کارخانه ها روزانه ده ها تن از درخواست های معدنچیان را برای راه اندازی فروشگاه می گیرند؛ زیرا برق فقط به اندازه کافی نیست .

مطمئنا علاقه مندان بیتکوین هستند که استدلال می کنند که این کمبود انرژی تجدید پذیر ناشی از رشد قیمت ارزهای دیجیتال و مجازی می تواند یک چیز خوب باشد، که موجب رشد بیشتر انرژی های تجدیدپذیر در زمانیکه به شدت مورد نیاز است. یک عملیات معدنکاری کاهشی کوچک با انرژی خورشیدی که در آفتابی غربی استرالیا فعال است و بزرگترین ابزار اروپا در حال آماده سازی برنامه هایی است که مخصوصا برای معدنچیانی که به دنبال ارزان انرژی تجدید پذیر هستند آماده می کنند. اما واقعیت این است که سدها، توربین های بادی و انرژی های زمین گرمایی به سادگی نمی توانند به سرعت به اندازه کافی ساخته شوند تا بتوانند نگه داشته شوند .

این بار در سال آینده، انتظار می رود که عملیات جهانی بیت کوین در مورد برق به اندازه سوئد مصرف شود، که بیش از دو برابر آنچه امروز مصرف می کند، باشد. و در عین حال، امید ما به اقتصاد کم کربن در حال کاهش است .