مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از تامین برق منطقه چاهک در شهرستان خاتم از طریق استقرار یک واحد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محمدحسن صباغزادگان» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در دیدار با فرماندار خاتم با اشاره به اقلیم خاص این شهرستان، اظهار کرد: در چند سال گذشته چندین طرح برای افزایش پایداری شبکه برق شهرستان خاتم انجام‌ شده که ضریب اطمینان آن را بالا برده است.

وی طرح مهم دیگری که برای افزایش پایداری شبکه در حال اجراست را رینگ کردن شبکه برق این شهرستان با شبکه برق شهرستان ابرکوه بیان کرد و گفت: تاکنون بخشی از تجهیزات فاز اول آن خریداری و مناقصه عملیات اجرایی طرح برگزار و مطالعات بخش دوم آغازشده است.

صباغزادگان همچنین با اشاره به استقرار نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی چاهک در این شهرستان، تصریح کرد: یکی از خصوصیات شاخص این نیروگاه، تامین برق کل منطقه چاهک در زمان حداکثر تولید این نیروگاه است که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر ادامه دارد و در این ساعت‌ها منطقه چاهک را از شبکه برق سراسری بی‌نیاز می‌کند.

«فرجام فاضلی» فرماندار شهرستان خاتم نیز با قدردانی از مدیریت برق منطقه‌ای یزد به دلیل توجه به رفع نیازهای انرژی الکتریکی این شهرستان، انرژی الکتریکی را یکی از مولفه‌های اصلی توسعه صنعتی این شهرستان برشمرد.

وی افزود: در حال حاضر، انرژی الکتریکی شبکه‌های موجود جوابگوی نیاز این شهرستان و توسعه صنایع کوچک است ولی برای ایجاد صنایع بزرگ‌تر نیازمند انرژی بیشتری هستیم که امیدواریم با اجرای طرح رینگ کردن شبکه برق، به این زیرساخت دست‌ یابیم.

وی ضمن بیان رضایت از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی چاهک و پیگیری ایجاد نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیگر، ابراز امیدواری کرد برای دو نیروگاه دیگری که مجوز آن صادر شده است، پیگیری لازم انجام شود.