لهستان در حال برنامه ریزی برای توسعه نیروگاه فراساحلی ۸ گیگاواتی تا سال ۲۰۳۵ است. به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» این هفته دولت لهستان اعلام کرد که برنامه توسعه یک نیروگاه فراساحلی را تا سال ۲۰۳۵ به اجرا در خواهد آورد. لهستان اعلام کرده است تا ۱۷ سال آینده برنامه های توسعه نیروگاه […]

لهستان در حال برنامه ریزی برای توسعه نیروگاه فراساحلی ۸ گیگاواتی تا سال ۲۰۳۵ است.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» این هفته دولت لهستان اعلام کرد که برنامه توسعه یک نیروگاه فراساحلی را تا سال ۲۰۳۵ به اجرا در خواهد آورد.

لهستان اعلام کرده است تا ۱۷ سال آینده برنامه های توسعه نیروگاه های فراساحلی بادی را تعیین کرده است.

وزارت انرژی لهستان با اعلام این خبر گفته است این وزارتخانه در حال تصویب قانونی است که برنامه و اهداف انرژی این کشور بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۵ را تعیین می کند.

روز دوشنبه لهستان به نیروگاه ساحلی بادی یک گیگاواتی را به مزایده گذاشت.

بر همین اساس، پیر تاردیو، مدیر اجرایی ویندیوروپ، می گوید که انرژی بادی برای لهستان آغاز شده است.

به گفته وی «ساخت نیروگاه یک گیگاواتی ساحلی لهستان، نشانه توسعه اقتصادی لهستان است. این نیروگاه ها ارزان تر از نیروگاه های زغال سنگی و هسته ای است. و ما انتظار داریم قیمت این نیروگاه ها ارزان تر از قیمت نیروگاه های مشابه در آلمان و فرانسه باشد.

این نیروگاه برای لهستان اشتغال زایی به همراه داشته و درآمد اقتصادی این کشور را افزایش می دهد.

از سویی برنامه لهستان برای ایجاد یک نیروگاه ۸ گیگاواتی فراساحلی تا سال ۲۰۳۵ نیز مشوق خوبی خواهد بود.

دریای بالتیک در بخش لهستانی آن از نظر انرژی بادی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و لهستان از این طریق خواهد توانست زنجیره تامین انرژی بادی فراساحلی خود را توسعه دهد».

او ادامه داد: لهستان پیام مهمی برای کشورهای اروپای مرکزی و شرقی است که با استفاده از انرژی بادی بتواند نیاز انرژی خود را تامین نمایند.

به گزارش «انرژی امروز» بهمن ماه سال گذشته، نخست وزیر لهستان در مصاحبه با یک روزنامه گفته بود کشورش مایل است آمریکا تحریم‌هایی را علیه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» میان روسیه و آلمان، وضع کند.

لهستان عمده گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند اما قصد دارد منابع تامین انرژی خود را متنوع کند که این کشور را به بازار پرسودی در رقابت صادرات گاز میان واشنگتن و مسکو تبدیل کرده است.

ورشو به همراه اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک از این واهمه دارند که «نورد استریم ۲» وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش دهد.

از سویی در هشتم ماه نوامبر سال جاری، لهستان قراردادی ۲۴ ساله با شرکت چینری ایالات متحده برای واردات گاز طبیعی از این کشور امضا کرده است.

تمامی این قراردادها و ساخت نیروگاه های بادی در جهت کاهش وابستگی این کشور به گاز روسیه است.