رضا اردکانیان وزیر نیرو به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری فدرال آلمان و جمهوری اسلامی ایران با زیگمار گابریل وزیر پیشین امور خارجه آلمان و هیئت اقتصادی همراه وی متشکل از سفیر آلمان و مدیران عامل برخی شرکت‌های آلمانی دیدار کرد. وزیر نیرو در این نشست اذعان داشت: این دیدار از یک […]

 رضا اردکانیان وزیر نیرو به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری فدرال آلمان و جمهوری اسلامی ایران با زیگمار گابریل وزیر پیشین امور خارجه آلمان و هیئت اقتصادی همراه وی متشکل از سفیر آلمان و مدیران عامل برخی شرکت‌های آلمانی دیدار کرد.

وزیر نیرو در این نشست اذعان داشت: این دیدار از یک سو پیام مثبتی از سوی آلمان برای حفظ ظرفیت‌های همکاری اقتصادی با ایران است و از سوی دیگر نقطه روشنی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه برق و انرژی و به ویژه انرژی‌های تجدید پذیر محسوب می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو به نمایندگی از دولت ایران به طور جدی در صدد رفع برخی مشکلات پیش آمده است و امیدواریم که همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف با جدیت دنبال شود.

اردکانیان با اشاره به تمایل شرکت‌های آلمانی برای فعالیت در بخش انرژی‌های تجدید پذیر ایران گفت: دولت ایران مصصم است تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۳۰۰۰مگاوات به ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر کشور اضافه کند که در زمینه شرکت‌های آلمانی می‌توانند همکاری داشته باشند.

زیگمار گابریل وزیر خارج سابق آلمان نیز در این نشست اذعان داشت: روابط فعلی اقتصادی، مطابق میل آلمان نیست و امیدواریم این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور ایران و آلمان باشد.

وی ادامه داد: به رقم سختی‌های موجود در شرایط فعلی، علاقه زیادی برای همکاری بین ایران و آلمان وجود دارد و تلاش می‌کنیم موضوع برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان را با فوریت مورد پیگیری قرار دهیم.