وزیر نیرو گفت: بایستی خرید برق حاصل از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تضمین کنیم که مشوق اصلی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود. بازپرداخت این تضمین جزو دغدغه‌های وزارت نیرو است و در لایحه بودجه ۹۷ رقمی در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. به گزارش برق نیوز، اردکانیان گفت: در […]

وزیر نیرو گفت: بایستی خرید برق حاصل از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تضمین کنیم که مشوق اصلی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود. بازپرداخت این تضمین جزو دغدغه‌های وزارت نیرو است و در لایحه بودجه ۹۷ رقمی در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
به گزارش برق نیوز، اردکانیان گفت: در طی ۱۰۰ روز نخست دولت دوازهم ۶۳ مگاوات نیروگاه‌های کوچک و ۴۲ مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز به بهره‌برداری رسیده است.
وی یادآور شد: در این زمان زلزله کرمانشاه نیز به وقوع پیوست و بیش از ۲۴۰ روستا و ۷ شهر در زلزله کرمانشاه تحت تاثیر مستقیم بودند که خوشبختانه با زیرساخت‌های موجود صنعت آب و برق توانستیم در کمترین زمان، خدمات را برقرار کنیم.
وزیر نیرو ادامه داد: کشوری همچون ایران با ظرفیت روز‌های آفتابی که در اختیار دارد و با توجه به حرکت دنیا به سمت انرژی‌های پاک و اشتغال زایی خوبی که در این بخش موجود است ما نیز همچون سایر کشور‌ها تعهدات بین‌المللی در این زمینه داریم و باید به سمت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم بنابراین باید چهار هزار مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر براساس برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شود.
اردکانیان تاکید کرد: ما بایستی خرید برق حاصل از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تضمین کنیم که مشوق اصلی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود. بازپرداخت این تضمین جزو دغدغه‌های وزارت نیرو است و در لایحه بودجه ۹۷ رقمی در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی در پایان گفت: ما اگر معتقدیم منابع انسانی گسترده داریم باید راهکار‌هایی برای به کارگیری آن‌ها نیز داشته باشیم؛ به طبع یکی از روش‌ها، تدوین مسئولیت‌ها و احراز شرایط است تا با مشخص کردن هر یک از آن‌ها و اعلام فراخوان ملی افرادی که واجد شرایط هستند بتوانند اعلام آمادگی کنند تا امکان انتخاب بهترین افراد فراهم شود.