انرژی باد در اکثر نقاط به مقدار زیاد و به صورت رایگان وجود دارد. این انرژی به راحتی قابل تبدیل به انواع انرژی هست و به راحتی به انرژی الکتریکی نیز تبدیل می شود. این نیروگاه‌های بادی هیچ  آلودگی زیست محیطی ندارند. منبع انرژی آن کاملا رایگات ، مجانی و نا محدود است. معایب و […]

انرژی باد در اکثر نقاط به مقدار زیاد و به صورت رایگان وجود دارد. این انرژی به راحتی قابل تبدیل به انواع انرژی هست و به راحتی به انرژی الکتریکی نیز تبدیل می شود. این نیروگاه‌های بادی هیچ  آلودگی زیست محیطی ندارند. منبع انرژی آن کاملا رایگات ، مجانی و نا محدود است.

معایب و مضرات  :

برای تولید برق بدون نوسان و دائم ، لازم است که سرعت باد  همواره ثابت باشد. وقتی بادی نباشد انرژی الکتریکی نیز در کار نیست. در مواقعی که سرعت باد خیلی زیاد است نیز مولدها متوقف و خاموش می‌شوند (این امر برای جلوگیری از صدمات وارده به گیربکس و مولد است).

هزینه ساخت توربین‌‌های بادی نسبت به دیگر توربین ها بسیار زیاد است

هزینه راه اندازی ، نصب و اجرای نیروگاه های بادی نسبت به دیگر نیروگاه ها بسیار بیشتر می باشد و یکی از دلایل سرمایه گذاری کمتر در این زمینه نیز هزینه راه اندازی بالای آن می باشد

pe jk ri 112 300x225 - مزایا و معایب انرژی باد ونیروگاه های بادی

معیب و مزایای نیروگاه بادی

توربین‌‌های بادی با ایجاد نویز بر کیفیت کار گیرنده‌‌های رادیویی و تلویزیونی اثر منفی می‌گذارند

توربین های بادی به دلیل ایجاد فرکانس های طبیعی و نویز فرکانسی که ایجاد می نمایند در مخیط اطراف خود باعث افت کیفیت گیرنده های رادیویی و تلویزیونی می شوند.

pe jn rm mot 203 300x105 - مزایا و معایب انرژی باد ونیروگاه های بادی

معیب و مزایای نیروگاه بادی

توربین بادی و محیط زیست:

اگر چه نیروگاه‌‌های بادی اثر گلخانه‌ای یا باران اسیدی ندارند ولی بر محیط زیست اثر می‌گذارند. صدای حاصل از این نیروگاه‌ها بر زندگی پرندگان اثر دارد و این نیروگاه ها آلودگی صوتی ایجاد می کنند.

pe jn ri mot 112 300x196 - مزایا و معایب انرژی باد ونیروگاه های بادی

معیب و مزایای نیروگاه بادی

برای کارکرد خوب نیروگاه‌های بادی، درختان نزدیک نیروگاه باید بریده شوند که این امر بر زندگی حیات وحش اثر منفی دارد. سرو صدای نیروگاه‌های بادی نیز بسیار زیاد است و این امر بر زندگی انسان و سایر موجوداتی که در نزدیکی آن‌ها باشند اثر منفی می‌گذارد.

هزینه زیاد تعمیر و نگهداری:

هزینه تعمیر و نگهداری نیروگاه های بادی نیز با توجه به فرآیند مکانیکی و نصب در ارتفاع بسیار بیشتر از نیروگاه های دیگه مانند نیروگاه های خورشیدی می باشد.

برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی و اجرای انواع نیروگاه های خورشیدی می توانید به سولار شاپ مرجعه نمایید.