مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق با استفاده از انرژی خورشیدی خبر داد.

علیرضا تخت شاهی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق با استفاده از انرژی خورشیدی گفت:  در سال ۹۵ هیات وزیران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند  در یک بازه زمانی دو ساله ۲۰ درصد  انرژی مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک تامین کنند.

وی گفت: در حوزه تخصصی برق اقدامات بیشتری صورت گرفته، اما اب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اولین دستگاهی است که این فعالیت را آغاز کرده و پنل‌های خورشیدی در قالب پروژه تحقیقاتی نصب کرده و ارزیابی این طرح امسال انجام شد و در صدد هستیم که این طرح توسعه دهیم.

تخت شاهی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد در مصرف برق کاهش داشتیم و امسال برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق  و توسعه پنل های خورشیدی برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: کشور‌های اروپایی در بحث مصرف انرژی‌های پاک پیشتاز هستند و به طور مثال در کشور آلمان ۲۶ درصد کل انرژی کشور از انرژی پاک تامین می‌شود در کشور ایران نیز ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و می‌توان این فاصله را کاهش داد.

به گفته این مقام مسئول استفاده از انرژی خورشیدی نمونه ارزشمندی ازاقتصاد مقاومتی است به علاوه هزینه‌ها  و آلودگی محیط زیست نیز کاهش می‌یابد.