استاندار سمنان به مؤلفه های هشت گانه توسعه استان سمنان اشاره کرد و گفت: راه اندازی و توسعه نیروگاه های خورشیدی با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: در توسعه استان سمنان عوامل متعددی ازجمله شناخت ظرفیت‌ها و به‌کارگیری آنها به‌صورت کامل و جامع با برنامه‌ریزی مدون و اصولی نقش دارد.

وی با تأکید بر احصای تمامی نقاط قوت و ضعف بر سر راه توسعه همه‌جانبه استان سمنان گفت: باید نقاط قوت تقویت و در رفع نقاط ضعفی که مانعی بر سر راه توسعه استان قرارگرفته‌اند؛ تلاش و همتی مضاعف صرف شود.

استاندار سمنان مؤلفه‌های هشت‌گانه توسعه استان سمنان را برشمرد و یکی از مهم‌ترین آنها را راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان عنوان کرد.

آشناگر بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید در صورت وجود مانع بر سر راه سرمایه‌گذاران متقاضی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان، موانع برطرف و از این متقاضیان حمایت ویژه‌ای به عمل آید.

وی با تأکید بر اینکه باید از تولیدکنندگان و صنعتگران استان به‌صورت ویژه حمایت شود افزود: حمایت از تولید آسانسور و پله‌برقی در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: در اعطای تسهیلات به متقاضیان راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در بخش آسانسور و پله‌برقی هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد و تسهیلات بلافاصله با رسیدگی و بررسی‌های اولیه به متقاضیان اعطا می‌شود.

آشناگر با اشاره به موارد در دست بررسی در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی نیاز به ارائه طرح مدون و دقیق از سوی متقاضیان است تا بتوان تصمیمات لازم در حوزه‌های مختلف را به‌درستی اتخاذ کرد.

انتهای پیام/ ع