دکتر سیدمحمد صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا تاکید نمود که این سازمان در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی دکتر اردکانیان، وزیر نیرو، تمامی امکانات و پتانسل‌های خود برای حمایت از صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر به کشورهای همسایه را بسیج خواهد نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا): دکتر صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، با اشاره به فراهم‌شدن مصوبات قانونی لازم برای صادرات برق تجدیدپذیر ضمن برشمردن مزایای آن نظیر افزایش رونق اقتصادی صنعت برق، توسعه نیروگاه‌ها بدون نیاز به مصرف بیشتر سوخت و آب، تقویت پایداری شبکه سراسری برق و تحکیم روابط و مناسبات عالی اقتصادی و اجتماعی ایران با کشورهای همسایه؛ صادرات برق تجدیدپذیر را به‌عنوان فرصتی برای کسب منافع مادی و معنوی بیشتر برای کشور عنوان کرد.
بنابر این گزارش: در همین زمینه معاون وزیر نیرو گفت: ساتبا در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت نیرو در زمینه حمایت از صادرات برق تجدیدپذیر به کشورهای همسایه در اولین گام این فرصت را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کرده است تا اگر به هر دلیل، قرداد فروش برق به سایر کشورها با مشکل مواجه گردد، به‌صورت هم‌زمان امکان بازگشت و فروش برق این نیروگاه‌ها به ساتبا، وفق شرایط و نرخ‌های مصوب وزارت نیرو وجود داشته باشد. بر همین اساس مطابق مذاکرات صورت گرفته با وزارت نیرو و به منظور جلب اطمینان سرمایه‌گذاران محترم، این مطلب در متن پروانه‌های صادرات برق گنجانده شده است.
این گزارش می‌افزاید: دکتر صادق‌زاده خاطرنشان ساخت ساتبا آمادگی لازم برای رفع همه‌ی ابهامات احتمالی را خواهد داشت و اهتمام کامل برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها را وظیفه خود می‌داند.