نماد سایت انرژي پاک

نیروگاه های بادی در ۱۰ شهر کشور

5759 442 - نیروگاه های بادی در ۱۰ شهر کشور
رئیس سازمان انرژی های نو ایران از صدور مجوز احداث نیروگاه های بادی با توان تولید بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون در شهرهای زابل، ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز و اردبیل توربین های برق بادی نصب و بهره برداری شده است.
به گزارش “برق نیوز”، آرمودلی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر این شهرها، در منجیل، بینالود، خواف و تاکستان قزوین نیز این نیروگاه ها راه اندازی شده است.

هم اکنون توربین های ۶۶۰ کیلووات برق بادی در کشور تولید می شود و تعدادی از آن ها نیز در منجیل، بینالود، زابل، ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز و اردبیل نصب شده است که هر یک از آن ها قادر است سالانه بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کند. آرمودلی درباره چگونگی عملکرد توربین های بادی اظهار داشت: با وزش باد پره های توربین می چرخد و نیروی حاصل از آن به گیربکس منتقل می شود.

سپس انرژی به دست آمده ژنراتور را می چرخاند و برق تولید می کند. وی با تأکید بر این که یکی از سیاست های کلان وزارت نیرو، افزایش ظرفیت تولید برق پاک در کشور است، تصریح کرد: هم اکنون کارخانه تولید توربین ۶۶۰ کیلوواتی در کشور راه اندازی شده و شرکت مپنا در حال راه اندازی خط تولید توربین های ۲٫۵ مگاواتی است.

خروج از نسخه موبایل