برای آن که بخواهید برای پر کردن جای خالی دندان های خود از ایمپلنت دندان استفاده کنید بهتر است ابتدا با معرفی ایمپلنت دندان آشنا شوید.

برای آن که بخواهید برای پر کردن جای خالی دندان های خود از ایمپلنت دندان استفاده کنید بهتر است ابتدا با معرفی ایمپلنت دندان آشنا شوید. کاشت ایمپلنت به منظور پر کردن جای خالی دندان یا جایگزین کردن دندان خراب است و هدف از کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی ها ترمیم طرح لبخند بیمار، بهبود فعالیت دهان فرد و سهولت در جویدن است. هدف از نوشتن این مقاله بررسی کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است.

کامل کل دهان هزینه  1024x576 - ایمپلنت کامل کل دهان ( + هزینه )

کاشت ایمپلنت دندان روشی درمانی نسبتا آسان و دائمی برای  پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته محسوب می شود. ایمپلنت های دندانی دارای پایه ای فلزی هستنند که مانند ریشه دندان درون استخوان فک قرار می گیرد و از همین جهت بسیار مقاوم هستند. همچنین ایمپلنت ها دارای طول عمر بیشتری نسبت به دیگر روش های درمانی قدیمی می باشند.

ایمپلنت کامل چیست ؟

در حال حاضر کاشت ایمپلنت از بهترین روش های درمانی برای درمان دندان های از دست رفته محسوب می شود. در همین حال اگر فرد بیماری دندان های خود را در هر دو فک از دست داده باشد می تواند از کاشت ایمپلنت کامل برای درمان دندان های از دست رفته خود استفاده کند. کاشت ایمپلنت دندان نسبت به روش های سنتی و قدیمی دارای مزیت های بسیار زیادی است و ایمپلنت کامل نیز دارای انواع متفاوتی می باشد.

شاید برایتان جالب باشد » ایمپلنت دندان چیست و چگونه است؟

آیا میتوان تمام دندان ها را ایمپلنت کرد؟

اگر قصد درمان دندان های فک بالا یا فک پایین و یا تمام دهان خود را دارید کاشت ایمپلنت کامل با قوس کامل می تواند گزینه مناسبی برای درمان دندان های شما باشد. بر خلاف پروتزهای متحرک ایمپلنت دندان به عنوان درمانی طولانی مدت محسوب می شود و بسیار ایمن تر است.

مخصوصا از لحاظ بهداشتی می توان ایمپلنت را پرچم دار این حوزه دانست. در روش پروتزهای متحرک که یک روش درمان سنتی محسوب می شوند یک یا نهایتا چند دندان را به صورت پشت سرهم جایگزین می کنند در صورتی که برای کاشت ایمپلنت قوس کامل از یک پایه برای قرار دادن کل روکش ها و محکم کردنشان استفاده می کنند. تعداد پایه هایی که برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود بستگی به فرد بیمار دارد که در این موضوع شرایط  متفاوتی  نیز تاثیر گذار است. معمولا برای کاشت ایمپلنت کامل فک از ۴ یا ۶ پایه استفاده می کنند.

ایمپلنت کامل دهان مناسب چه افرادی می باشد ؟

همه افراد نمی توانند گزینه خوبی برای ایمپلنت کامل دهان باشند. برای کاشت ایمپلنت کامل دهان باید دارای شرایط خاصی باشید و این درمان برای برخی از افراد مناسب است. در ادامه این مطلب برخی از این شرایط را که کاندید های ایمپلنت کامل باید داشته باشند به شما معرفی می کنیم:

  • افرادی که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند
  • افرادی که کل دندان های ی فک یا هر دو فک خود را از دست داده باشند.
  • افرادی که از سلامت استخوان نسبتا مناسبی برخوردار هستند
  • افرادی که دارای شرایط کاشت ایمپلنت هستند یعنی دچار پوسیدگی، تحلیل استخوان فک و تحلیل لثه نشده باشند، می توانند برای کاشت کامل دهان اقدام کنند

نکته : این موضوع را فراموش نکنید که فرد باید تحت ویزیت پزشک مورد نظر قرار گیرد تا شرایط او به طور دقیق بررسی شود که آیا ایشان واجد شرایط دریافت ایمپلنت کامل هست یا خیر؟

هزینه ایمپلنت کامل چگونه محاسبه می شود؟

موارد بسیار زیادی میتواند بر روی هزینه کاشت ایمپلنت شما تاثیر بگذارد که ما این موارد را در بخش زیر مورد بررسی قرار داده ایم :

تعداد پایه ایمپلنت

در ابتدای این روش درمانی بیمار باید عکس سه بعدی  از فک تهیه کند و به طور دقیق مورد معاینه پزشک قرار گیرد تا پزشک متخصص تعیین کند که فک بیمار به چند پایه ایمپلنت نیاز دارد.

شاید برایتان جالب باشد » قیمت هر واحد ایمپلنت

میزان دندان از دست رفته

اگر فرد قصد کاشت ایمپلنت در یک فک بالا یا پایین را داشته باشد هزینه کاشت ایمپلنت فرد نسبت به کاشت ایمپلنت برای هم فک بالا و هم فک پایین متفاوت است.

برند ایمپلنت

در حال حاضر کشور های مختلفی هستند که ایمپلنت دندان را تولید می کنند. این برندها کیفیت و استحکام متفاوتی را ارائه می دهند از همین جهت ایمپلنت با برند های متفاوت قطعا هزینه متفاوتی دارد و موثر ترین عامل در این موضوع کیفیت و  طول عمر ایمپلنت است.

روکش ایمپلنت کامل

در حال حاضر روکش های متفاوتی وجود دارند که دارای کیفیت، طول عمر و استحکام متفاوتی می باشند و به همین دلیل دارای هزینه متفاوت هستند.

میزان تحلیل استخوان

بیماری که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارد باید استخوان فکش مورد بررسی قرار گیرد و اگر استخوان فک تحلیل رفته باشد باید پیش از کاشت ایمپلنت از عمل پیوند استخوان استفاده کند. هرچه میزان تحلیل استخوان فک بیشتر باشد از هزینه بیشتری برخوردار است.

مراحل کاشت ایمپلنت کل دهان

مراحل ایمپلنت کامل فک دارای تفاوت هایی با کاشت ایمپلنت به صورت معمولی است و نیازمند حساسیت و دقت بیشتری برای کاشت است. در بخش زیر به بررسی مراحل کاشت ایمپلنت کل دهان می پردازیم.

کامل کل دهان هزینه 2 1024x723 - ایمپلنت کامل کل دهان ( + هزینه )

انتخاب متخصص با تجربه برای کاشت ایمپلنت

از مهم ترین و موثر ترین مورد هایی که روی موفقیت کاشت ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی دارد انتخاب متخصص با تجربه و ماهر است زیرا پزشک متخصص می تواند با ارائه طرح درمانی مناسب بیمار درمان فرد را تضمین کند.

طرح درمان برای ایمپلنت کامل

پس از این که فرد بیمار متخصص دندانپزشک خود را انتخاب کرد باید سراغ طرح درمان برای کاشت ایمپلنت کامل برود که این کار توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود و فرد بیمار را از مراحل و اقدامات مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت کامل مطلع می سازد تا فرد بیمار آماده انجام این اقدامات شود.

انجام پیوند استخوان

پیش از این که اقدام به عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید باید استخوان فک بیمار مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت تحلیل استخوان فک بیمار، این استخوان فک را درمان و ترمیم به روش پیوند استخوان انجام شود.

انجام جراحی ایمپلنت و قرار دادن پایه ایمپلنت

پس از عمل پیوند استخوان و بهبود استخوان فک بیمار اقدام به کاشت پایه ایمپلنت درون استخوان فک در قسمت هایی که از قبل پزشک متخصص تعیین کرده می کنند و پایه ها را درون استخوان فک قرار می دهند.

دوره نقاهت ایمپلنت

پایه ایمپلنت معمولا از جنس تیتانیوم است و به همین دلیل است که استخوان فک با پایه ایمپلنت جوش خورده و آن را مستحکم می کنند.  از همین رو بیمار باید مدتی را صبر کند و رعایت کند تا استخوان فک و پایه ایمپلنت با هم جوش بخورند و مستحکم شوند.

قالب گیری و روکش موقت

پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت از دندان های شما قالب گیری می کنند و سپس این قالب را برای لابراتوآر دندانپزشکی می فرستند تا روکش های قالب گیری شده را بسازند و سفارش بیمار را آماده کنند.

قرار دادن روکش دائمی

پس از این که روکش ها درون لابراتوآر دندانپزشکی ساخته و آماده شدند برای دندانپزشکی ارسال می شوند و شما باید به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا این روکش ها را  برای شما نصب کنند. با نصب روکش ها می توانید مانند دندان های طبیعی از آنها استفاده کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید که نکات بهداشتی دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. زیرا بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از این جهت که اگر ایمپلنت های فرد دچار عفونت شود ممکن است موجب شکست کاشت ایمپلنت ها شود. به صورت کلی نکاتی را پزشک به شما ارائه می دهد که باید این نکات را به خوبی رعایت کنید تا کاشت ایمپلنت موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

منبع : قیمت ایمپلنت کامل