دانلود رایگان PDF رمان ضد جنگ تبصره ۲۲ شاهکار رمان نویس و نمایش نامه نویس آمریکایی، جوزف هلر است که در

 دانلود کتاب تبصره ی ۲۲ اثر جوزف هلر ترجمه کتاب catch 22 خرید کتاب  catch 22

وقایع رمان در جنگ جهانی دوم، بین سال های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ رخ میدهند. . ;تبصره-۲۲٫ ; به طور کلی داستان کاپیتان نیروی دریای ایالات متحده و خلبان بمب افکن بی- ;جک یوساریان. ; را دنبال میکند. بیشتر وقایع کتاب زمانی رخ میدهد که گردان هوایی خیالی ۲۵۶ در جزیره ای کوچک در دریای مدیترانه به نام . ;پیانوسا. ; قرار گرفته است. مشهورترین اثر . ;هلر. ; راجع به تجربیات کاپیتان . ;یوساریان. ; و همرزمانش و تلاش بی وقفه ی آنها برای نگه داشتن سلامت مغزی خود و انجام دادن وظایف نظامیشان در این پایگاه است.

دانلود ترجمه فارسی تبصره ۲۲

فارسی نسخه کامل - دانلود کتاب تبصره ۲۲ pdf | ترجمه فارسی (نسخه کامل)

“تبصره-۲۲” نام قانونی در کتاب است که می‌گوید:

«اگر کسی با میل خود در ماموریت‌های مرگبار جنگی شرکت کند، دیوانه است، پس می‌تواند تقاضای معاف شدن بدهد، اما همین درخواست معافیت نشان می‌دهد که او سالم و عاقل است پس شرایط لازم برای معاف شدن را ندارد». . ;یوساریان. ; که همیشه به دنبال راه فراری از جنگ و ماموریت می‌گردد، در این داستان، در چنگال . ;تبصره-۲۲. ; گرفتار می‌شود. افسر مافوق او کسی است که مدام تعداد ماموریت‌های سربازانش را افزایش می‌دهد تا آنها را بیشتر در خدمت ارتش نگه دارد، شخصیت‌های دیگری هم در این داستان وجود دارند که هرکدام به نوعی با هیولای جنگ درگیر‌ند و داستان را روایت می‌کنند. . ;میلو میندر بندر. ; که کلاهبردار است نیازهای دو طرف جنگ را تامین می‌کند، سروان . ;شایسکف. ; که آرزوی ترتیب دادن یک رژه بی‌نقص را دارد، و . ;وینترگرین. ;، سرباز سابق و مسئول دفتر پست که گرداننده واقعی جنگ است. . ;یوساریان. ; در پروسه معیوب جنگی که آن را بیهوده، پوچ و بیگانه می‌داند گرفتار شده است، او نمی‌تواند مطیع نباشد و ارتش را هم نمی‌تواند ترک کند. او هرچه بیشتر تلاش می‌کند، بیشتر در دام . ;تبصره-۲۲. ; گرفتار می‌شود

خرید کتاب تبصره‌ ۲۲

برای خرید نسخه PDF قابل اجرا در موبایل یا سیستم کامپیوتری کتاب تبصره ۲۲ می توانید به سایت فا فایل مراجعه کنید 

رمان ضد جنگ «تبصره ۲۲» شاهکار رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی، جوزف هلر است که در ژانر کمدی سیاه از خشونت جنگ و بیزاری از آن می‌گوید. این رمان که اولین بار در اکتبر ۱۹۶۰ منتشر شد، تفکرات جوزف هلر درباره جنگ را به خوبی بازتاب می‌دهد. تفکراتی که با عقاید نسل دهه ۶۰ که می‌خواستند در برابر قدرت، قد علم کنند، همراه و حرف دل آنها شد.

هلر در جبهه‌های جنگ جهانی دوم حضور داشت، ماموریت‌هایی انجام داد و مرگ را با گوشت و پوست خود احساس کرد. او فهمید که مرگ ابدا مفهومی انتزاعی نیست و اگر در مقابل دشمن قرار بگیری در کشتنت لحظه‌ای تردید نخواهند کرد.

هلر نویسنده کتاب تبصره‌ی ۲۲
جوزف هلر زاده ۱ می ۱۹۲۳ – درگذشته ۱۲ دسامبر ۱۹۹۹است وی  طنز‌پرداز و رمان‌نویس آمریکایی است که همچنین دارای داستان‌های کوتاه بسیار زیادی می‌باشد .

مهمترین و تأثیرگذارترین رمان او کتاب تبصره ۲۲ است که دربارهٔ سربازان آمریکایی در جریان جنگ جهانی دوم می‌باشد. نام این کتاب در ادبیات انگلیسی راه یافته‌است و قرین معنای بیهوده و بی سرانجام شده‌است. هلر به عنوان یکی از بهترین طنز‌پردازان بعد از جنگ جهانی دوم شناخته می‌شود.

تبصره ۲۲ قانونی در کتاب هلر«تبصره ۲۲» نام قانونی در کتاب هلر است که می‌گوید: اگر کسی با میل خود در ماموریت‌های مرگبار جنگی شرکت کند، دیوانه است، پس می‌تواند تقاضای معاف شدن بدهد، اما همین درخواست معافیت نشان می‌دهد که او سالم و عاقل است پس شرایط لازم برای معاف شدن را ندارد.

«تبصره ۲۲» امروزه در زبان انگلیسی به موقعیت‌هایی گفته می‌شود که از آنها راه گریزی نیست و باخت در آنها قطعی است.

فارسی نسخه کامل2 - دانلود کتاب تبصره ۲۲ pdf | ترجمه فارسی (نسخه کامل)

خلاصه داستان کتاب catch 22


یوساریان، افسر نیروی هوایی و از شخصیت‌های کلیدی اثر که زیرک است و همیشه به دنبال راه فراری از جنگ و ماموریت می‌گردد، در این داستان، در چنگال تبصره ۲۲ گرفتار می‌شود. افسر مافوق او کسی است که مدام تعداد ماموریت‌های سربازانش را افزایش می‌دهد تا آنها را بیشتر در خدمت ارتش نگه دارد، شخصیت‌های دیگری هم در این داستان وجود دارند که هرکدام به نوعی با هیولای جنگ درگیر‌ند و داستان را روایت می‌کنند. میلو میندر بندر که کلاهبردار است نیازهای دو طرف جنگ را تامین می‌کند، سروان شایسکف که آرزوی ترتیب دادن یک رژه بی‌نقص را دارد، و وینترگرین، سرباز سابق و مسئول دفتر پست که گرداننده واقعی جنگ است.

یوساریان در پروسه معیوب جنگی که آن را بیهوده، پوچ و بیگانه می‌داند گرفتار شده است، او نمی‌تواند مطیع نباشد و ارتش را هم نمی‌تواند ترک کند. او هرچه بیشتر تلاش می‌کند، بیشتر در دام تبصره ۲۲ گرفتار می‌شود.

نگاه منتقدان به کتاب
این داستان واکنش‌های متفاوتی از تحقیر تا تحسین را میان منتقدان برانگیخت، حتی به هلر تهمت سرقت ادبی از رمانی دیگر زده شد، اما این رمان بدیع توانست پس از مدتی به لیست صد رمان برتر جهان و پرفروش‌ترین‌ها راه پیدا کند و بیش از همه صدای نسل جوانی شود که دیگر ارزشی برای ساختار قدرت قائل نبودند و می‌خواستند خودشان برای خودشان فکر کنند.

چرا باید  کتاب تبصره ۲۲ را خواند؟


«تبصره ۲۲» را باید خواند و پس از خواندش نگاهی دوباره به جایگاه سیاستمداران و قدرتمندان امروز انداخت، چون انگار همین دیروز نوشته شده و روی سخنش دقیقا با انسان قدرت‌طلب دنیای مدرن است. هلر با توسل به پارادوکس تبصره معروفش در رمان خود، پوچی جنگ و سلطه‌طلبی را به تصویر کشیده و لبخندی تلخ به نادانی بشر زده است.

منبع:

https://fa-file.ir/product/186/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A8%D8%B5%D8%B1%D9%87-%DB%8C-22-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%B2%D9%81-%D9%87%D9%84%D8%B1–%E2%9D%A4%EF%B8%8F-PDF