رئیس سازمان انرژی های نو ایران از صدور مجوز احداث نیروگاه های بادی با توان تولید بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون در شهرهای زابل، ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز و اردبیل توربین های برق بادی نصب و بهره برداری شده است. به گزارش “برق نیوز”، آرمودلی با بیان […]

رئیس سازمان انرژی های نو ایران از صدور مجوز احداث نیروگاه های بادی با توان تولید بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون در شهرهای زابل، ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز و اردبیل توربین های برق بادی نصب و بهره برداری شده است.
5759 442 - نیروگاه های بادی در ۱۰ شهر کشور
به گزارش “برق نیوز”، آرمودلی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر این شهرها، در منجیل، بینالود، خواف و تاکستان قزوین نیز این نیروگاه ها راه اندازی شده است.

هم اکنون توربین های ۶۶۰ کیلووات برق بادی در کشور تولید می شود و تعدادی از آن ها نیز در منجیل، بینالود، زابل، ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز و اردبیل نصب شده است که هر یک از آن ها قادر است سالانه بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کند. آرمودلی درباره چگونگی عملکرد توربین های بادی اظهار داشت: با وزش باد پره های توربین می چرخد و نیروی حاصل از آن به گیربکس منتقل می شود.

سپس انرژی به دست آمده ژنراتور را می چرخاند و برق تولید می کند. وی با تأکید بر این که یکی از سیاست های کلان وزارت نیرو، افزایش ظرفیت تولید برق پاک در کشور است، تصریح کرد: هم اکنون کارخانه تولید توربین ۶۶۰ کیلوواتی در کشور راه اندازی شده و شرکت مپنا در حال راه اندازی خط تولید توربین های ۲٫۵ مگاواتی است.